3 augustus. Dag 2 van de Schotland vakantie

Om 7 uur gaat onze wekker. We hadden niet aan het uur tijdverschil gedacht en dat blijkt achteraf dus 6 uur te zijn.
We rijden iets voor 10 uur (‘local time’) de boot af en rijden probleemloos in ruim 3 uur naar het centrum van Glasgow. Bij het hotel kun je niet parkeren (alleen uitladen) en je moet de auto een blokje verder in een parkeergarage zetten.
Eerst maar eens eten. Phia heeft bij het ontbijt nog niet veel genomen, dus die is wel toe aan iets stevigs.

We besluiten een tweedaags abonnement te nemen op de ‘hop-on-hop-off’ sightseeing bus, om op die manier de stad een beetje te leren kennen. Die bus rijdt elk kwartier en doet anderhalf uur over een rondje. Eén van de stops is vlak bij ons hotel.
Het blijft een ‘hop-on’. We hebben niet de puf om ergens uit te stappen. Ook niet echt goede plannen gemaakt.

Als we rond zijn, lopen we door het centrum naar ons hotel. Daar is het feest (met een uur gratis drank), want het hotel bestaat vandaag precies 1 jaar.
Heel saai blijven we die avond ‘thuis’. Een beetje bijkomen van de slechte afgelopen nacht en de eerste 300 linkse kilometers. Morgen hopelijk wat actiever en misschien leukere foto’s.

2 augustus. Dag 1 van de Schotland-vakantie

Om 3 uur aangekomen in IJmuiden en we mochten bijna meteen het grote schip op rijden. Met prachtig weer op het terras bovenop de boot het vertrek afgewacht.
Iets na 5 uur kiezen we het ruime sop en ietwat tot onze verbazing deint het schip best een beetje. Phia krijgt er steeds meer last van en uiteindelijk zit ik alleen aan tafel. Best jammer, want we hadden geboekt (en al betaald) voor een luxe diner in een prima restaurant aan boord.
Het kaasplankje heb ik in de hut opgegeten, maar Phia lag voor pampus.

Maar een beetje nieuws gekeken op mijn telefoon. Mede vanwege politiek toestanden, had ik geïnvesteerd in WiFi (via de satelliet). !7 euro voor 24 uur.